Ve školičce děti rozvíjíme všestranně i s ohledem na jejich věk, možnosti, zájmy i talenty. Zároveň se zaměřujeme na témata a aktivity, o kterých si myslíme, že je dobře připraví na budoucí život v naší společnosti.
Pomocí hudby učíme děti lépe vnímat vlastní pocity, ovládat tělo a prožívat hudbu. Objevujete společně mnoho nástrojů a jejich zvuky. Muzikoterapie podporuje paměť, pozornost i koncentraci.
Seznamujeme děti s planetou Zemí. S jejími zákonitostmi, zázraky a přírodou. Vedeme děti k lásce k přírodě i odpovědnosti za ni. Ve školičce jsou například všichni součástí třídění odpadu i pečují o rostlinky.
Trávíme hodně času venku. Buď v okolí nebo na naší zahrádce, kde plánujeme mít krmítka pro ptáčky i záhony na pěstování rostlinek.
Učíme se společně básničky a písničky k tématům, kterým se jednotlivé týdny věnujeme. Pohyb a hudba přináší dětem radost a pomáhá jim zlepšovat koordinaci.
Dětem dáváme plnou svobodu při tvoření. Vítáme jejich vlastní nápady a podporujeme jejich kreativitu. Důležitý je pro nás proces, ne výsledek.
Během dne vytváříme několik časových oken pro volnou hru. Děti mají prostor poznávat, co mají rády, co je baví, své osobní vášně a talenty.
Respektujeme různé potřeby dětí dle věku a zároveň využíváme výhod smíšeného kolektivu, kde se děti učí přirozeně toleranci, pochopení, respektu a spolupráci.
Mezi skupinkami děti přestupují individuálně podle jejich zralosti a potřeb.
Máme pravidelný program aktivit, děti vědí, co očekávat - tvoříme pro ně tak důležité jistoty, které jim přináší pocit bezpečí.
Při ranním a reflektujícím kruhu se děti učí mluvit o svých pocitech, sdílet své emoce i názory. Budují si tak zdravé sebevědomí.
Děti nenutíme spát. Samy mají možnost vybrat si mezi klidovou aktivitou mimo postýlku nebo spánkem. Chápeme, že každý den je jiný a dáváme dětem prostor volit si odpočinek dle potřeby.
Děti si mohou donést plyšového kamaráda na spaní. Místo v postýlce pro něj držíme.